Zdůvodnění potřebnosti:
ŠVP byl vytvářen učiteli na základě jejich zkušeností a podle potřeb žáků. Proto je obtížné na trhu najít učebnice a pracovní sešity, které by byly plně v souladu s naším ŠVP. Tato skutečnost je patrná zejména v oblasti přírodních věd, kde navíc probíhají laboratorní práce, práce v terénu, různá měření, vyhodnocování a prezentace výsledků. Dotazníkovým šetřením a pohovorem s učiteli jsme zjistili, že většina pedagogů i žáků upřednostňuje netradiční způsoby výuky, práci s moderními pomůckami, prostředky ICT a práci s vlastními výukovými materiály. Řada učitelů si v rámci svých možností již vytváří vlastní materiály, používá různé pomůcky a prostředky ICT, ale tato aktivita probíhá tzv."na koleně", nekoordinovaně a s omezenými prostředky. Rovněž i přístup žáků k takto vytvořeným materiálům je omezen.
Finanční prostředky z projektu umožní cíleně řídit jednotlivé aktivity, podpoří názornost a atraktivnost výuky přírodovědných předmětů, vytvoří prostor pro vznik uceleného materiálu pro potřeby žáků i učitelů včetně jeho zpřístupnění na internetových stránkách. Následně realizace projektu povede ke snížení výdajů za učební pomůcky v dalších letech.
Projekt je zaměřen na tyto cílové skupiny:
a) žáci druhého stupně - předměty F,Ch,Př + přírodopisný seminář
Jedná se o předměty, kde se nechceme omezit pouze na "suchou" teorii, ale budeme implementovat nové výukové metody (praktická cvičení, skupinová práce, práce v terénu, projekty) do vyučovacího procesu.
b) učitelé - realizátoři projektu (7 odborných pracovníků)